Zalety dwuczęściowych tarcz tarox

 

Zwykle tarcze szczelinowe nie są stosowane w standardowych pojazdach, ponieważ szybko zużywają się klocki hamulcowe; jednak to usunięcie materiału jest korzystne dla pojazdów wyścigowych, ponieważ utrzymuje miękkie poduszki i zapobiega witryfikacji ich powierzchni. Na drodze wiercone lub rowkowane tarcze nadal mają pozytywny wpływ w mokrych warunkach.

Tarcza tarox może być częścią zespołu hamulcowego

tarcze taroxZasadniczo tarcze dwuczęściowe (wirniki) to tarcza, w której środkowa część montażowa tarczy jest wytwarzana oddzielnie od zewnętrznego pierścienia ciernego. Sekcja środkowa używana do montażu jest często nazywana dzwonem lub czapką i jest zwykle wytwarzana ze stopu, takiego jak stop 7075 i twardo anodowana w celu uzyskania trwałego wykończenia. Zewnętrzny pierścień lub wirnik tarczowy jest zwykle wykonany z szarego żelaza, ale w specjalnych zastosowaniach może być ze stali. Pochodzi ze sportów motorowych, ale obecnie jest powszechny w aplikacjach o wysokiej wydajności i aktualizacjach na rynku wtórnym. Generalnie tarcze tarox dwuczęściowe mogą być dostarczane jako stały zespół ze zwykłymi nakrętkami, śrubami i podkładkami lub bardziej skomplikowanym systemem pływającym, w którym szpulki napędowe pozwalają na powiększanie i kurczenie się dwóch części tarczy hamulcowej w różnym tempie, zmniejszając w ten sposób ryzyko odkształcenia się tarczy przegrzanie. Kluczowymi zaletami dwuczęściowej tarczy jest oszczędność krytycznej masy nieresorowanej i odprowadzanie ciepła z powierzchni tarczy przez stopowy dzwonek (kapelusz).

Zarówno stałe, jak i pływające opcje mają swoje wady i zalety, pływające tarcze są podatne na grzechotkę i zbieranie gruzu i najlepiej nadają się do sportów motorowych, podczas gdy stałe są najlepsze do użytku na drodze. SAE utrzymuje specyfikację dotyczącą produkcji żeliwa szarego do różnych zastosowań. 

 

Zalety dwuczęściowych tarcz tarox
Przewiń na górę