Nowa seria części do MZ

Motocykle były moją pasją od dawna, choć w przeciwieństwie do wielu kolegów z ekipy, nie zająłem się szybkimi motorami sportowymi, a maszynami zabytkowymi. Stare motocykle miały w sobie to coś, czego współczesne maszyny nie potrafiły już zaoferować. W poszukiwaniu idealnej maszyny dla siebie, trafiłem w końcu na antyczną emzetkę.

Części zamienne do zabytkowego MZ

wytrzymałe części MZMotocykl ten należał jeszcze do mojego pradziadka, i stał nieużywany od bardzo dawna, na tyle długo iż nadawał się do gruntownej renowacji. Zdarzało mi się wcześniej odnawiać motocykle na zamówienie, więc podstawowe odświeżenie i odrdzewienie ramy nie było żadnym problemem. Dostanie części natomiast już było trudne. MZ dawno temu przestały być produkowane, a nowe modele były całkiem niezłe, aczkolwiek części z nich nie nadawały się do montażu w zabytkowym motorze, gdyż zwyczajnie nie pasowały, jakkolwiek by ich nie przerobić. Na szczęście, producent oferował również wytrzymałe części MZ starego typu, choć na zamówienie i wedle specyfikacji klienta. Trochę czasu zajęło mi wymierzenie i ustalenie wszystkich szczegółów potrzebnych części zamiennych, a w zasadzie całego motocykla od podstaw, gdyż tylko rama miała pozostać niewymieniona, aczkolwiek było to do wykonania, i cenowo nie wyszło więcej, niż zakup dowolnego nowego motocykla średniej klasy. Za zabytkowy motor, który śmiało mogłem pokazywać na wystawach starych maszyn i zlotach motocyklowych, była to naprawdę niewielka cena.

Już po pierwszym rozruchu dało się poczuć różnicę w działaniu maszyny, szczególnie podczas bardzo charakterystycznego zapłonu nożnego ale też podczas samej jazdy na starego typu amortyzatorach. Motor od razu zwrócił na siebie uwagę, bo nie była to maszyna spotykana zbyt często w obecnych czasach.

Nowa seria części do MZ
Przewiń na górę