Fachowa montażownica do kół

Dzisiaj klient wymaga, aby koło po tzw. przekładce było nie tylko dobrze wyważone, ale by został sprawdzony stan felg z lekkich stopów oraz bicie promieniowe, osiowe oraz stan zużycia bieżnika. Wielkość ciężarków ma być zminimalizowana, a w przypadku felg ze stopów ciężarki powinny być niewidoczne, aby nie szpeciły koła. Należy więc postawić zasadnicze pytanie, jaki wybrać sprzęt?

Jak powinna być zbudowana montażownica?

montażownica do kółNajistotniejszym obecnie doposażeniem jest przystawka do opon niskoprofilowych nazywana trzecią ręką. Bez niej w większości warsztatów nie da się już pracować. Najczęściej sterowana pneumatycznie przystawka współpracuje z większością modeli montażownic danego producenta, posiada ją również montażownica do kół. Przystawka składa się ona z trzech podstawowych elementów wspomagających kluczowe fazy montażu i demontażu opony: docisku, rolki oraz talerza. Podczas demontażu wykorzystywane są wszystkie elementy przystawki. Docisk umożliwia bezproblemowe uchwycenie felgi przez szczęki stołu obrotowego od zewnątrz. Prawidłowe przyłożenie nacisku rolki bezpośrednio przy głowicy montażowej ułatwia wprowadzenie łyżki pomiędzy stopkę opony a rant felgi. Talerz wykorzystywany jest w przypadkach zblokowania dolnej stopki opony w zagłębieniu felgi. Podparcie talerzem przy jednoczesnym obrocie stołu powoduje podniesienie zblokowanej stopki opony. Montaż opony odbywa się przy udziale rolki i docisku. Po prawidłowym ułożeniu opony na głowicy montażowej stopka wprowadzana jest w zagłębienie felgi. Docisk obraca się w zakresie 360° wraz z kołem.

Obecnie to standardowe wyposażenie każdej montażownicy, ale mimo wszystko warto zwrócić uwagę, czy w komplecie znajdują się nakładki plastikowe chroniące przed zarysowaniem i uszkodzeniem felgi aluminiowej. To są też te akcesoria, na których nie warto szczędzić, gdy stare nakładki się zużyją i trzeba zakupić nowe.

Fachowa montażownica do kół
Przewiń do góry